måndag 6 februari 2012

StampARTic, gold leaf

Årets första utmaning på StampARTic var att använda sig av guldmetall. Jag gillar guldmetall. Och silvermetall. Och allt möjligt däremellan. Men det är inte det lättaste att använda!

Bakgrund: Pappret är en serendipitybakgrund. Jag har använt det som underlag när jag har sprejat och stöpplat med färg samt stämplat. Ibland blir det mer lyckosammare resultat än annars och jag gillade dessa färger skarpt. Jag har torrembossat, sedan borstade jag på vanligt lim och lade på bladguld. Väl torrt fick det rub n buff på sig i patina och svart. Motivpappret är även det ett serendipitypapper fast med akrylfärg och sprej av pearl ex.

Background: The paper is a serendipity background. I've used is a protective sheet when I've sprayed, stippled and stamped. Sometimes I get more lucky than others and it turns out a beuatiful paper. I've dry embossed, gilded and put rub and buff on it.

Stämpel: Kisen kommer från Katzelkraft. Alfabetet är från Hero Arts och det står Royale vilket är kunglig på franska.

Stamp: The kitty comes from Katzelkraft and the alphabet is from Hero Arts. The text says Royale which is french.

Dekorationer: Pärlswirl som jag tror jag har fått. Svarta minirosor, spets, organza.

Decorations: Swirl, black mini roses, organza and lace.

Övrigt: Den svarta pärlan med guld har jag gjort med fimolera. Jag hade lite blandfärgslera över som jag färgade med svart akrylfärg. Jag körde det genom pastamaskinen för att få det tunt. Lade på bladguld och körde det ännu tunnare så det kracklerade. Sedan rullade jag det till en boll och körde den i Panduros pärlrullarmojäng. Jag gjorde hål, brände den och lackerade den.

Other: The black bead with gold is made with fimo clay. Some various colours were mixed and coloured with black acrylic paint. I put it through the pasta machine, put on gold metal and put it through the machine again to make it thinner which made the gold metal crackle. I rolled the clay to a ball and made a bead using a bea rolling thingie. Made a hole and cured it.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.