tisdag 5 april 2011

StampARTic - söta motiv, kort 2

En hÄngel och färgen blått? Det låter väl inte som mig. Men ibland passar blått och även om jag inte är så bra på att använda mig av söta motiv är jag väldigt förtjust i detta motiv. Stort tack till Malin som jag fick stämpeln av!

En bekant städade ur sin pappas tryckerifirma som tyvärr skulle stängas ner. Eftersom han visste vilken pappersnörd jag är frågade han om jag ville ha papper. OM jag ville och så mycket fina papper där fanns!

Bakgrund: Den blåa bakgrunden=cs var vit från början. Jag hade inte tänkt använda den som cs egentligen men jag tyckte färgen blev väldigt bra. Jag har sprejat med chipped sapphire och sedan Adirondack dimensional pearls.

Stämplar: Swirlsen från Autumn leaves är stämplade med vit akrylfärg. hÄngeln är målad med chipped sapphire. Stämpeln som jag tryckt ner i den svarta leran kommer från Crafty Individuals.

Dekorationer: Rosetten kommer ifrån en gammal bh, under den finns en grå mosaikplatta fäst, Den svarta rundeln är lera som jag sedan duttat akrylfärg på. Vitlöksnät, tyll, blomdekoration (det grå rufset) och ett slaktat halsband avslutar.


2 kommentarer:

Tesa sa...

Tack snälla! Nu har jag laddat upp ytterligare ett steampunk alster (med en liten beskrivning)
Ha en bra dag!
Kram Tesa

Mikaela sa...

ett lite annorlunda alster från dig, men jag älskar din färgläggning av motivet!!