torsdag 7 april 2011

PaperMaze - rosa skimmergrattis

Rosa är inte den färg jag helst använder men ibland är det den som ändå passar bäst. Kortet nedan är till en rosaälskande person och för att inte själv vara rosaälskande är jag väldigt nöjd med det.

Bakgrund: Pappret längst bak är en gammal tidning från 50-talet som jag målat med gesso och sprejat med distress samt pearl ex. Pappret framför det är gjort med distress och citron-tekniken som det finns tutorial av på StampARTic. Framför det är ett papper som jag först sprejat med distress och sedan duttat med Lumiere genom en alfabetsstencil (syns inte att det är alfabet men det är det alltså!)

Stämplar: Vackra stämpeln från Crafty Individuals är en tistel och den hittar du här hos PaperMaze. Stämplad, dubbelhäftande tejp, "målad" med pearl ex och överöst med fint glitter.

Dekoration: Den rosa prylen är gjord med friendly plastic i en silikonform från Krafty Lady. Fjädrar, pappersstrimlor, pärlor på band, metallöv, spets, färgat bandage.




1 kommentar:

Mikaela sa...

hihi... jag som ogillar rosa älskar denna!!!!
knappen med dess struktur är helljuvlig och blir så snygg med fjärdrarna