lördag 11 september 2010

StampARTic - digitala julstämplar

Jag fick några stämplar på posten. Men inte vanliga posten utan e-posten. Det är första gången jag provar digitala stämplar. Oj, vad svårt det var. Mina vanliga tekniker kunde jag inte använda så jag fick tänka ett varv till.

This is the first time I try digital stamps. It was really difficult since I couldn't work in my usual way. It was quite a challenge!

Första kortet är gjort med bivax.
Jag har smält bivax och penslar på bakgrunden, sedan har jag fäst servetter, papper och de utskrivna stämplarna. Stämplarna skrev jag förresten ut på notpapper. För att försegla och fästa allt penslade jag på ytterligare lager av bivax. Det lilaskimriga är pearl ex som jag har penslar på, det fäster på bivaxen utan behov av fixativ. Jag strösslade även på lite guldpärlor när bivaxen var varm. Det är den dock inte länge, det gäller att vara snabb!

My first card is made with beeswax.
I melted the beeswax and brushed in on the background. I put on some tissues, paper and the stamps (that I had printed on music sheet). More beeswax, mini beads and pearl ex.

Allegro står för snabbt (tempo i musik) men även för glatt. Det tyckte jag var ett passande ord på ett julkort med tanke på det glada budskap julen egentligen ger oss.

Inga kommentarer: