torsdag 9 september 2010

StampARTic - bladmetall

Utmaningen på StampARTic var bladguld, något jag gillar att arbeta med. Eller njaej, inte att arbeta med eftersom det är så flygigt och är precis överallt efteråt men jag gillar effekten!

Det första kortet är ett chokladkort. Det är ca 22x11 cm stort och på insidan har jag gjort ett fack där jag har stoppat ner en mumsig pistagechokladkaka. Jag vet inte om det har nått mottagaren för jag har inte hört något än. Hoppas inte det kommer bort bara.

The challenge over at StampARTic this time is gold leafing which I like working with. Or well...maybe not working with since the pieces has a tendency to be like everywhere when I'm finished. But I like the result!

The first card is a chocolate card. It's 22x11 cm which I've put a big yummy chocolate bar in.

Bakrundspapper: Adirondack dimensional pearl "målat" med kreditkort. Sedan duttat med distressfärger.

Background: Adirondack dimensional pearl painted with a credit card.

Stämplar: Tim Holtz - fåglar samt lejon, Crafty Individuals - träd, Li'l Davis Designs - remember this (mittcirkeln), Recollections - splat, Prima marketing - Infinity (lövet), Katzelkraft - fågeln.

Bladmetall: stämplat fågen och lövet och embossat med stick EP, fäste bladguld.

Metallic leafing: The bird and the leaf is embossed with sticky EP, gold leaf.

Dekos: Blommorna är infärgade med distress och pearl ex. Halvpärlorna är målade med krylon guldpenna.

Decorations: The flowers are sprayed with distress and pearl ex. I've painted the beads with a krylon pen.


Bakgrund: Distressat papper, styrkt på gladpack, penslat på pearl ex och fixerat. Målat på crackle paint på kanterna.

Background: Distressed paper, ironed on some plastic wrap and brushed pearl ex on. Painted the borders with crackle paint.

Stämplar: Prima marketing - my rose. CHF - crackle (på vingarna).

Bladmetall: Silver på nätet och jag har stansat ut bokstäver som jag också fäste bladmetallen på.

Metallic leafing: Silver leafing on the net and on the letters.

Övrigt: bradsen har jag bankat på för att få lite slitet utseende


Bakgrundspapper: Målade cardstock med grön akrylfärg, körde genom cuttlebug och lade sedan på bladguld som fäste vid färgen.

Background: I painted the cardstock with green acrylic paint, ran it through the Cuttlebug and put some gold leaf on. The acrylic paint acts as an adhesive.

Stämpel: Onyx Xpressions

Bladmetall: Bladguld

Dekos: Friendly plastic gjuten i silikonform från Krafty lady. Bit av ett gammalt halsband.

Decoration: The asian coin is a piece of friendly plastic casted in a silicon mould. The thing hanging down from it is a piece from an old necklace.

Bakgrundspapper: Målat med metalliska akrylfärger, sedan har jag alco inkat.

Background: I've painted a cardstock with metallic acrylic paint and then alco inked it.

Stämplar: Stempelglede - grunge collection. Textstämpeln - min egen.

Dekos: Snurra böjd av koppartråd.

Decoration: I made the swirl from copper wire.

Bladmetall: kopparflakes (copper flakes).

1 kommentar:

Mikaela sa...

riktigt läckra!!!!!!!! och inspirerande för den delen!