söndag 12 september 2010

StampARTic - digitala julstämplar, kort nummer 2

Ytterligare ett kort med de digitala stämplarna vi fick arbeta med.

Bakgrund: Jag har skrivit ut kortet på ett bakgrundspapper som jag har gjort med hjälp av läppstift i olika färger. Jag har smetat ut läppstift på pappret och blandat, gnuggat ihop dem. När jag var färdig fixerade jag med värmepickadollen. Det blev ett läckert skimmer i det som inte syns så bra på bilden.

Background: The background paper is made with different colours of lipstick that I've smeared on the paper and heated. I printed the digital stamps on the paper. Painted the baubles with twinklings, brushed on some pearl ex on the hearts and put some glossy accent on. The border is made with gel medium and is painted with Lumiere.

Jag målade med twinklings och penslade på pearl ex på hjärtanen och fyllde sedan på med glossy accent. Arket är kantat med gel medium som, efter torkning har jag målat med Lumiere.

Dekorationer: Pappersremsor som jag trätt på pärlor på. Organzacirkel som jag bränt med tändare, en virkad duk, lite pärlor samt stämpeln på krympplast.

Decorations: Paper pieces with beads, crochet, organza, shrink plastic and some beads.

Inga kommentarer: