torsdag 7 januari 2010

Tackpresent 4

Många tack blir det!
Pappret längst bak är distressat. Arket med aperturen (som är utstansad med Spellbinder) är gjord på cremefärgad kartong som jag har stämplat (Panduro) och embossat i clear. Jag har sedan svampat med vintage photo. Jag är väldigt förtjust i detta resultat, jag såg det hos Gunhild, Stempelglede som visat det med en av sina fina stämplar.

Damstämpeln är ifrån Stamp Francisco (tror jag) och är först embossat, sedan har jag målat med klorin och torrchalks. Skröfset till vänster är fantasy fibers i två nyanser som jag värmt ihop, det blir fantastisk lyster i det! Blommor samt löv är sprayade med Pearl Ex så de skimrar så tjustigt så. Band, organza samt halvpärlor och sötvattenspärlor avslutar det hela.


Pappret längst bak är distressat. Cardstocken är stämplad med autumn leaves flourishes. Det bruna pappret i kanten är gjort med en servett som limmats på kartong som jag sedan målat med olika akrylfärger på. Motivet är vackra träd från Crafty Individuals som jag har fått som present, tack Lotta! De är stämplade på en gammal boksida och jag har embossat kanterna. Dekorationer på samma sätt som kortet ovan.

Inga kommentarer: