måndag 22 december 2008

Ny bakgrund gjord

Att göra bakgrunder är absolut favoriten inom pyssel för mig. Denna gången har jag brassat på rejält och använt det mesta jag har inom färgväg!
Vanlig akrylfärg
Lumiere
Adirondack dimensional pearl
Iridescent medium
Gel medium
Metallic tuschpenna
Jag använde tom smink! Någon guldig färg jag inte använt på evigheter, passar perfekt till pyssel!

Hjärtschablon, snurkelschablon, punchinella samt foamstamps, fleur de lis stämpeln klippte jag ut och gjorde själv.

Eftersom det är så många lager och ganska tjockt ser det ut som en lädertapet, riktigt läckert och precis den effekten jag var ute efter. Detta skall jag prova igen...och igen! Jag gjorde ett stort ark, pappret var i storlek A2. Sedan skar jag ner det till lite större än A4 eftersom jag skall dekorera en pärm.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så läckert Inger!!!

Anonym sa...

Är du säker på att du inte ska ha den som tavla istället, så himla snygg!!!