tisdag 23 december 2008

Kort av enklaste slag!

Ibland behövs det snabba enkla kort också!
Sambon kom på igår kväll att det skulle vara roligare att ge prenumerationen till sin mamma i form av ett kort.
Jag provade att göra en egen snöstjärneschablon. Jag letade upp en fin bild, skrev ut den på OH-plast, fäste ännu ett OH-papper för att göra den lite stadigare och skar ut snöflingan.
Jag dabbade först gel medium, lät det torka och stöpplade sedan vit Lumierefärg på. Det blev ok men jag hade velat få ännu mer upphöjt så jag får prova ett annat medium nästa gång!
Bakgrunden är distressad med broken china.

Text: Prenumeration, Året runt.
Stämplat med några av mina favvisstämplar från Stamp Francisco.
Hjärtanet syns inte så bra men det är väääldigt glittrigt. Bakgrunden är gjort genom att täcka svart papper med lim som torkar genomskinligt och drössla på massor av glitter som trycks ner i limmet. Låt torka läääänge.



9 kommentarer:

Pernol sa...

Vilket fint kort!

God Jul!
önskar
Pernilla

Anonym sa...

Vilket fint snöstjärnekort!

mormor eva sa...

Hej mycke fint här inne. Skulle vilja köpa dina textstämplar om du har några kvar. Gott Nytt År
Mvh Eva

Pernol sa...

Jag ville bara önska

ett Gott Nytt kreativt 2009!

kram
Pernilla

Inger sa...

Hej mormor Eva, du hade ingen blogg så jag får svara här istället och hoppas att du ser det. Ja, det finns några stämpelplattor kvar. Vad roligt att du tycker om dem :-)
Du kan maila mig på Skolastiker(a)hotmail,com (Du får ändra bla komma till punkt och ta bort parentesen för den riktiga adressen).

mormor eva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mormor eva sa...

Inger! Fick mina fina stämplar idag. Tack för snabb affär.Här ska stämplas!
Vänligen Eva B

Anonym sa...

Verkligen jättefint och tack för din kommentar
hos mig! Kram

Biggan sa...

Vilket pillrigt jobb att skära ut snöflingan men snyggt blev det!!
Du undrade över glitteränderna på mitt guld/brons kort....jag klippte till dubbelhäftande tejp med scalloped saxen och strödde glitter på!