söndag 14 december 2008

Kort till CC hos Kort i fokus

För några dagar sedan började cybercrop hos Kort i fokus. Det är inte ofta jag är med på sådant men där var många utmaningar och några riktigt roliga. Här följer tre utmaningar jag valde att pyssla till!

Jul utan jul, man skulle göra ett julkort utan uppenbarliga julstämplar (textstämplar undantagna). Visserligen är det en tomte med på kortet men det är ju en gårdstomte ser ni väl, inte en jultomte! Tack Linda som jag fått den av!
Basen är en toarulle, en av de få gånger jag är glad att ingen annan slänger toarullarna här hemma! ;-)
Skiss, här skulle man göra ett kort efter en skiss.
Den blå bakgrunden är målad med Lumiere och sedan har jag embossat text, spansk text tror jag tom det är fast det syns ju inte.
Jag har precis shoppat stämplar från underbara Onyxxpressions. De är så läckra och jag var tvungen att använda dem direkt! Pappret som är stämplat på är distressat och sedan har jag sprayat det med iridescent medium, hela kortet glimmar och glittrar! Blått organzaband bakom. 2 guldembossade stjärnor och det nedersta med lite skimrande fantasy fibrer runt. Ett hänge från någon dekoration med tags avslutar det hela.


Färger, gör ett julkort i silver, vitt och blått. Vacker färgkombination men det var inte helt lätt. Jag hade velat ha något att bryta av med men jag blev till slut nöjd ändå.
Den silvriga bakgrunden är metalltejp som jag har embossat i CB.
Bakgrundsstämpeln har jag klippt ut själv i mossgummi från Panduro och stämplat med Encore, metallisk färg. Sedan har jag stämplat över med en jultextstämpel. Snurrade ihop några pärlor och satte fast med öljett och organzaband, det går att knyta loss den om man vill. Utstansad stjärna som jag målat tjockt med Lumiere och strösslat hologramembossingpulver i som är värmd. Virat lite fantasy fiber runt.

5 kommentarer:

Kicki sa...

Kanonläckra kort, bra jobbat!! :-)

kram
Kicki

Pernol sa...

Wow, vilka läckra kort!

kram
Pernilla

Sofi_79 sa...

Snygga på olika sätt.

Anonym sa...

My gawd vilka snygga kort, särskilt det blåsilvriga. Det finns en viss risk att jag gör ett CASE här. :D Fick stämplarna förresten, helt underbara - tack så mycket för en bra deal!

Inger sa...

Tack själv Kattis. Jag ser fram emot att se dina alster med textstämplarna samt din CASE! :-)