torsdag 11 december 2008

Testar att lägga in nya alster!

Det var allt länge sedan jag uppdaterade min blogg! Det betyder dock inte att jag inte skapar!
Först kommer en altrad After eight låda. Det var min första men inte sista, det var roligt. Nu ser jag att jag inte har några stämplar på den, jag tyckte väl att den kändes lite tom! ;-)


Den bruna bakgrunden är en teknik som heter distressed scraps. Det är inte så tjusigt när man håller på med den men det blir väldigt snyggt när man sedan väl använder dem. På kanterna har jag gel medium som jag målat Lumiere över när det torkat. Jag har rivit ut en gammal boksida när jag testade transfer. Det var ett blad som blev över men jag tyckte det blev så bra så jag sparade för att använda den. Och det blev en perfekt bakgrund till ett julkort tyckte jag så jag tejpade lite försiktigt över bakgrunden för att få bort lite av texten så att stämpeln skulle komma fram lite mer. Det stämplade är en del av en stor stämpel som jag klippt ner, kommer inte ihåg var den kom ifrån. Wellpapper som jag stansat ut och en pin som jag gjort själv med lite pärlor samt pinne (vad de nu heter!) Lite ståltråd, brun tyll och garn/band avslutade det hela.


Toarullskort.
Pappret är gjort med akrylfärger som jag bara dragit ut med ett gammalt plastkort. Blev inte nöjd när jag gjorde pappret så jag kladdade på lite mer färg samt avslutade med glimmerdusch och se då blev jag nöjd! Notpappret är distressat. Har fäst pappret med vanliga Biltemas tejp som jag för övrigt inte gillar förändringen av! Väl fäst har jag plattat till rullen och fäst papper i botten och toppen. Spackeltejp, blommor och bling samt lite dymo fick avsluta det hela.

Baksidan.
När jag köpte en gammal resväska på loppis låg det lite gammalt tidningspapper i. Jag tyckte denna reklamen var så söt så jag ville ha med bilden.

9 kommentarer:

Sofi_79 sa...

Jätte fina saker du skapat.

Anonym sa...

Du har verkligen SKAPAT. Mycket fint!

Bente sa...

Så nydelige saker du har laget:=)

Inger sa...

Tack Sofi, Maria och Bente! Vad glad jag blir :-)

Test
Kort till StampARTic

Pernol sa...

Åååh vad fina alster du gör! Vad kreativ du är!!! :)

Daniel August sa...

WOW!!

Kjempeflotte kort du har laget..

Håper det er greit om jeg legger deg til i listen min!!

Mvh
Daniel

Anonym sa...

Åh så fina alster Inger! Du måste uppdatera oftare, så vi får njuta mer:)

Inger sa...

Tack Pernilla, Daniel och Lotta. Ja, jag bör verkligen uppdatera offtare!

Kicki sa...

Wow, vad du har jobbat!! Kanonfina saker, måsta kila tillbaka och titta mera!

kram
Kicki