tisdag 20 mars 2012

StampARTic, påskägg / easter egg

Jag gjorde ett ägg som matchar påskkortet.

Bakgrund: Målade bakgrunden med gesso. Fäste spets med gel medium och målade med gesso, sedan kopparakrylfärg och till sist rub n buff i olika färger.

Background: Primed the background with gesso. Glued the lace on the egg with gel medium and covered it with gesso. Painted with copper acrylic paint and rub n buff.

Stämplar: Oj, inga!

Stamps: None!

Dekoration: Fantasy fiber, heated textile (tyll som jag förändrat med värme), rufsegarn och pärlor.

Decoration: Fantasy fiber, heated textile (tulle was transformed by heating it), fibers and beads on a chain.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Snyggt, älskar färgen och du har alltid så många spännande material med i dina alster Jisses vad jag alltid fastnar vid datan, Googlandes på nåt jag sett när jag kikat in här :)
Ha det så bra!

Laila sa...

Tycker så mycket om hur du har fått fram färgen. Både kortet och ägget är så vackert och ser så skimrande ut. ♥