måndag 19 mars 2012

StampARTic, påskkort / easter card

Påsken närmar sig och denna artikel, sista i mars, gjorde vi i artsyteamet påskkort samt påskägg. Jag inleder med att visas kortet, ägget får ni vänta på tills imorgon!

Bakgrund: Arket längst bak samt det som tuppen är stämplad på är målat med kopparakrylfärg. Jag har penslat på ett tjockt lager, lagt på ett annat ark och dragit isär dem för att få fram en struktur. Det andra arket är bandage som jag har fäst vid ett ark med gel medium, målat med först gesso och sedan akrylfärg och tagit på rub n buff (vilket jag tycks använda på de flesta av mina skapelser numera).

Background : The paper at the back (and the motif paper) is made with copper acrylic paint. I painted a thick layer, put another paper on top of it and drew it apart. The other paper is bandage that I glued on paper with gel medium and primed with gesso before painting it with acrylic paint and rub n buff.

Stämpel: Tuppen kommer ifrån Scroll's work som tyvärr har lagt ner.

Stamp: The rooster comes from Scroll's work that unfortunately are no longer in business.

Dekoration: Sisal tänkt för blomsterdekoration tror jag, spets, sammetsband och fantasy fiber.

Decoration: Sisal that I think was meant for flower decoration, lace, velvet ribbon and fantasy fiber.

Övrigt: Fågelbo med ägg som jag gjort själv med pärlor, ståltråd samt tråd som jag virat och lindat.

Other: I made the bird's nest with beads, wire and thread.


Inga kommentarer: