tisdag 19 april 2011

StampARTic - påskkort med boksidor

Utmaningen denna gången för oss (mig!) i ARTsy teamet var att skapa påskkort med boksidor. Jag har inte så många påskstämplar, jag brukar inte göra så många kort till påsken. Dock hittade jag faktiskt några stämplar som låg i utrensarkorgen, de får nog komma in i värmen igen för de var ju bra att ha!

Bakgrund: Pappret längst bak är akvarellpapper som jag målat med H2O twinklings. Pappret som jag stämplat äggen på är ett stort masterboard som jag gjort tidigare. Ett masterboard är ett stort ark som man gör för att sedan klippa ner och använda mindre bitar. Det är många, många olika sorters akrylfärger och stämplar och det skimrar tjusigt vilket dock inte syns på bilden.

Stämplar: Bårdstämpeln kommer från Prima och ägget kan nog vara från Kortmakaren.

Dekoration: Fjäder, mina vanliga pappersremsor, ståltråd som jag trätt pärlor på samt lite blommor och blader.


Inga kommentarer: