lördag 9 april 2011

PaperMaze - carpe diem

Denna färgkombination blev jag väldigt nöjd med, den blev så mild men ändå med mycket färger. Tyvärr vet jag inte riktigt vilka färger jag använde!

Bakgrund: Jag arbetade egentligen med ett annat papper och använde detta papper till att suga upp överflödet med när jag upptäckte hur fint det blev. Distressfärger blandat med vatten och pearl ex och sprejat. Torrborstade på lite gesso. Mittenhalvcirklarna ritade jag efter mall och klippte sedan ut dem förhand. Jag använde en stencil som jag hade skurit till själv och duttade på distress. Blomman är chipboard med glansig yta som jag alco inkat.

Stämpel: Carpe diem från PaperMaze, stämplat och embossat i guld.

Dekorationer: Grått rufs avsett till blomsterdekoration, halvpärlor, bastband,

Inga kommentarer: