söndag 20 mars 2011

StampARTic - folding the artsy way, kort 2

Jag hittade denna otroligt fina vikning inne hos enormt duktiga mångpysslerskan Tesa. Ta gärna en titt inom hennes blogg och kolla in hennes alster.

Den fina LIFE dekorationen är stämplad lera som jag fått av duktiga Mikaela i en rak.

Tesas vikning är gjord med 20x20 cm papper men jag ville ha det lite större. Det enda pappret jag hade som var 30x30 och inte i cs var färdigmönstrat papper. Hu, att behöva använda det! Men jag målade och kladdade och kletade på både fram och baksida och nu syns det inte alls att jag använt ett mönstrat papper! ;-)

Bakgrund: Det gröna pappret är målat med olika sorters akrylfärg, pearlescent medium samt gesso. Båda tagsen är gjorda i cs med infärgat silkespapper på. Baksidan på första tagen är en distressad gammal boksida. Innersidan är också distressad och har stämplad bård.

Stämplar: Life som står på lerdekorationen är obekant för mig, lejonet är från Tim Holtz och fjärilen är från tidningen Craft stamper.

Dekorationer: Bård med Martha Stewarts doily lace, blommor sprejade med distress ink samt pearl ex, halvpärlor, slaktat halsband, band och fiber,





3 kommentarer:

Tesa/Therese sa...

Härligt! Kul att se Tesavikningen här:)
Kram Tesa

Tesa/Therese sa...

Det är luuuuugnt;))
Kram Tesa

Mikaela sa...

helt underbara färger!! Du är helt makalös när det gäller färger och struktur!!!