torsdag 31 mars 2011

Nytt från mig

Detta kort ändrade skepnad många gånger under sin tillblivelse! Jag tror det var jag som försökte bekämpa kortet, jag skulle egentligen bara följt med! :-)
Jag gillar stilen steampunk och skulle gärna vilja försöka skapa i det men jag tycker inte att det blir steampunk bara för att jag slänger på lite rostlook och metallprylar.

Bakgrund: Sida ur tidning från 50-talet, målat med gesso och sprejat med distress. Har vikt det ett antal gånger på vänster sida. Pappret bakom motivet är stöpplat med stencil och sedan torrembossat. Mullbärspapper i färgerna grönt och terracotta. Det silvriga runtom är crackle paint i färgen brass. Jag trodde det hade torkat och skulle värma på en annan grej när jag upptäckte hur det blev, fick bli så runt hela kortet, gillade effekten. De svarta prickarna är från en oljekrita som jag hettade upp med värmepickadollen och skvätte på kortet, maskade dock damen.

Stämpel: Den tjusiga kvinnan med timglasfigur kommer från Katzelkraft och trots att jag har haft henne ett tag är det premiäranvändning.

Dekorationer: Klockdelar under brickorna som jag embossat med distress embossing (blandning av svart och mahogany). Det på vänster sida är några tandpetare som jag målat och embossat med samma blandning. Jag har sedan virat tunn ståltråd runt. Även gångjärnet är embossat. Den svarta prylen är lera som jag kavlat tunt och stansat ut i och lagt en metallbit i innan jag bränt den. Klockvisare.


3 kommentarer:

Sara-SaGam sa...

Wow! Gillar massor. Färgerna tror jag det var som fick mig att wow:a

Elina sa...

Så snyggt Inger! Jag gillar "klockan" du har gjort.

Mikaela sa...

underbara färger!! jg gillar klockvisarna!!