tisdag 8 februari 2011

StampARTic - clean and simple

Detta kortet undrar jag över själv...men jag kan ju även visa kort jag inte är helt nöjd med.
Går att ha både på detta hållet samt med texten uppåt.

Bakgrundspapper: Pappret längst bak är sprejat med Adirondacks rust vilket passade perfekt till cardstocken, nästan lite för bra ser jag nu. Det andra pappret är brunt papper som jag svampat med tre olika akrylfärger och sedan sprejat med gesso.

Background: The paper at the back is sprayed with Adirondack rust which goes perfectly with the cs. Maybe too perfect! The other paper is brown paper that is sponged with three different colours of acrylic paint and sprayed with gesso.

Stämpel: Alfabet från Ma Vinci's Reliquary

Dekoration: Bautablomma, mindre blomma som jag sprejat med distress samt pearl ex. Fjärilsbrad.

Decoration: A really, really big flower! A smaller flower that I sprayed with distress and pearl ex and a butterfly brad.

1 kommentar:

Mikaela sa...

hihihi det tog ett tag för mig för att fatta märket på Bautablomma innan slanten trillade ner. :) Vart köper du ditt pearlex?