söndag 26 september 2010

StampARTic - alternativ användning, kort 3

Dagens kort innehåller: plastfoliebakgrund, servettpapper, OH-papper, läppstiftspapper, tapet, ljusmanschett, halsband.

Today's card is made of plastic foil, tissue, acetate, paper with lipstick, wallpaper, necklace.

Bakgrund: Pappret längst bak är gjort med läppstift som jag med fingrarna har smetat ut på papper. För att fixera det värmde jag. De två pappersremsorna är av servettpapper. Jag har målat Lumiere på glossy papper och sedan tryckt fast OH-papper. Sedan har jag stansat ut det och stämplat på OH-pappret. Pappret bakom är en tapet som jag har målat.

Background: The pink paper is made with lipstick that I have rubbed on paper. I've heated it with a heat gun to fixate it. The two pieces of paper are made with tissue. I've painted and sandwiched Lumiere paint between acetate and glossy paper. I punched it and stamped on the acetate. The paper behind the motive is a wallpaper that I have painted.

Stämpel/stamp: Octoberstamps

Dekos: hjärta som jag har gjort med UTEE och EP, översta blomman är utstansad från servettpapper, blomman under samt löven är från en ljusmanschett. Nål och pärlor.

Deco: I've made the heart from cardboard, UTEE and EP. The top flower is punched from the tissue paper.

Övrigt: Elastiskt band och metalltag.

Inga kommentarer: