lördag 25 september 2010

StampARTic - alternativ användning, kort 2

Ytterligare ett återanvändningskort. Fast å andra sidan är ju alla mina kort exempel på återanvändning.

Till detta kort har jag använt: boksida, godispapper, basilika, diaramar, CD-skiva, läskburk.

Bakgrund: Bakgrunden är en gammal boksida som jag har distressat och sedan sprejat med en blandning av pearl ex och färg. Det gröna pappret är gjort med lim och basilika och sedan har jag målat med akrylfärg och sprejat med pearl ex. Det guldiga pappret är godispapper som jag har klistrat upp på papper och sedan distressat med fluid chalks. Ferrero Rocher heter den mumsiga chokladen! Pappret över kortet längst ner är en gammal stämpelförpackning som jag har sprejat med distresser och pearl ex.

Stämplar: De söta flickorna kommer från Crafty Individuals. Jag vet inte vilka swirls jag använde.

Dekos: Jag har alco inkat baksidan av en läskburk och sedan stansat ut bitar med Cuttlebugs dies. Jag har delat en CD-skiva och embossat med UTEE i flera omgångar. Sista gången jag värmde den stämplade jag i den och strösslade på lite småpärlor.

Övrigt: Organza, spets, fantasy fibers.

Background: The background is an old book page that I have distressed and then sprayed with a mixture of pearl ex and ink. The green paper is made with glue and basil and then painted with acrylic colours and sprayed with pearl ex. The gold paper is candy wrap that I've glued onto cs and then distressed with fluid chalks. The paper at the bottom is a stamp package that I've coloured with distress and pearl ex.

Stamps: The cute girls are from Crafty Individuals.

Deco: I've alco inked the back of a soda can and then punched out pieces with Cuttlebug's dies. I cut a CD in pieces and embossed it in several layers with UTEE and stamped on it.

Other: organza, lace, fantasy fibers.

1 kommentar:

Mikaela sa...

vilka vackra färger!! Jag gillar att du beskriver vad du använder till korten. Det inspirerar!