söndag 18 april 2010

Sketch Maniac - en skiss

Skisserna hos Sketch Maniac gillar jag och försöker brukar komma ihåg att kolla och göra något varje vecka. Tyvärr glömmer jag ibland av det, minnet är inte det bästa nuförtiden. Men idag blev det minsann ett kort! Varför tittar du inte också in där och ser vad du blir inspirerad av att skapa för något!

Stämplar:
Bokstäverna kommer från Ma Vinci's Reliquary, de är underbara! Fågeln, som knappt syns kommer ifrån Katzelkraft och swirlen på tagen kommer från CraftyIndiviudals.
Stämplarna på bakgrundspappret kommer från Penny Black.

Papper:
Pappret längst bak har jag använt vliesofix som jag har smält in i pappret med värmefönen. Sedan strösslade jag över olika embossingpulver och smälte det, det blev väldigt tjusigt.
Det svarta pappret har jag stämplat med versamark och sedan har jag penslat på Pearl Ex och seedan fixerat.
Pappret som bokstäverna är stämplade på är bakgrunder gjorda med kreditkort samt Lumiere i olika färger. Embossades i svart. Klippte ut med motivsax, det använder jag nästan aldrig.

Dekos:
Båda banden har jag värmt på med värmepickadollen för att få lite struktur. Det ena bandet har jag trätt genom pappret, jag gjorde skåror med Notch & Die. Utstansad snurkla i gammal bibel som jag målade med vattenkrita för att få rätt färg. Bouillontråd, lite nät, nålar, metalltagen har jag alcoinkat och sedan har jag embossat på båda sidor, den ena i svart och den andra i koppar. Grejen i mitten är en gammal floppy disk som jag slaktade, jag tog ut mittenbiten och embossade och lekte lite stämplade en fågel på den också. Tagen hänger i något som jag just nu inte kommer ihåg vad det heter.

Inga kommentarer: