måndag 19 april 2010

Sketch Maniac - ännu ett kort!

Det blev ett kort från samma skiss. Jag vet inte varför för jag tyckte inte skissen var lätt så, jag antar jag gjorde det för att utmana mig själv!
Här är skissen!

Papper:
Bakgrundspappret är teflondistressat. Sedan har jag stämplat och embossat i turkost.
Jag har stämplat på OH-plast, det är sedan fäst med hjälp av notch and die som jag också utmanar mig själv att använda! Det gröna pappret som jag har stämplat på är ett återanvänt kuvert för jag tyckte färgen var så fin.

Stämplar:
Bakgrunden kommer från Panduro. De söta flickorna är stämplar från Crafty Individuals och fågeln som är stämplad på krympplast kommer från Tim Holtz. Oj, en till, swirlen. Den måste vara Autumn leaves.

Dekoration:
Öljetter samt organzaband.

Inga kommentarer: