måndag 5 april 2010

Pensionskort

En dam skulle gå i pension och beställaren ville ha dessa färger. Jag vet inte om kortet blev så pensionaktigt men det är ok ändå även om det egentligen inte är min stil.

A retiring card.

Bakgrund: Pappret längst bak är marmorerat och sedan sprejat med en blanding av distress refill och Pearl Ex. Det andra gula pappret är Lumiere som jag har strukit ut på ett ark med kreditkort, sedan har jag stämplat med gesso på. Det gröna pappret är distressat.

Background: The paper at the back is marbled and sprayed with a mixture of distress and pearl ex. The other yellow paper is Lumiere painted with a credit card and then stamped with gesso. The green paper is distressed.

Stämplar Penny Black brushstroke stämplat med acetate and tissue, snap stamps alfabetsstämplar stämplat på krympplast och utklippt med dekorsax.

Stamps: Penny Black brushstroke, stamped with acetate&tissue technique. Snap stamps alphabet stamps stamped onto shrink plastic.

Dekos: Jag har trätt på pärlor på fisklina och fäst med glossy accent. Det gröna längst ner på motivet är en läskburk som jag klippt upp, färglagt med alco ink och sedan stansat ut med Cuttlebugbård. Det jag använt här är inte bården utan det som blev kvar.

Inga kommentarer: