tisdag 6 april 2010

Bakgrunder

Nu har jag härjat med bakgrunder igen. Det är nästan det allra roligaste med att pyssla, att kladda och se vad det blir av! Speciellt tycker jag om att försöka återanvända saker eller att använda saker på ett alternativt sätt.

Jag har haft lite skräpsmink liggandes här hemma ett bra tag men inte kommit för mig att slänga det. Jag gillar inte att slänga saker som inte är färdiga för soptippen. Hellre skänker jag iväg saker eller återanvänder på något sätt.

Det röda pappret är gjort med läppstift i olika nyanser. Jag har bara kletat ut med fingrarna och gnuggat in det. Det är ett A3-ark så jag hade nästan ont efteråt men jag blev väldigt nöjd med resultatet så det var värt det! Jag hade lite skimmerfärg som jag kladdade på också. För att fixera det hela värmde jag och det funkade. Jag tycker att det blev riktigt läckert!



Jag fortsatte med "sminkningen" och gick lös på ögonskuggor. Jag funderade på hur jag skulle få det att fästa och jag duttade först med versamark men det var för omständigt. Jag kom på att jag har läst recept på egentillverkat där det var glycerin i så jag provade att stryka ut det först och det funkade bra! Det syns inte jättebra men det skimrar riktigt tjusigt. Jag sprejade sedan fixativ på för att fixera.


Inga kommentarer: