söndag 28 september 2008

Nya sidor i min AB

Dessa sidor är jättesvåra att visa på bild, tyvärr kommer resultatet inte alls fram.
Men det jag har gjort är att skära ut olika storlekar på hål, 6 stycken. Jag klippte/skar ut hålen i två identiska sidor och fäste OH-papper emellan. Det blev inte bra att stämpla så jag skrev ut texten i skrivaren och eftersom jag inte har rätt sorts skrivare (vilken det nu skall vara, laser kanske?) så fick jag embossa texten. Sedan kladdade jag på lite färg här och där. Genom öppningarna ser man fjärilen som är på sista sidan. Jag tror man kan kalla det för en sorts transferteknik - jag letade upp en fin bild på en fjäril och frilade den i photoshop. Sedan skrev jag ut den på OH-papper, lät färgen sätta sig några minuter och därefter vände jag på OH-pappret så motivet låg mot boken och gnuggade med glasspinne för att överföra bilden. Tada! Lite magi!

Inga kommentarer: