söndag 28 september 2008

AB-sidor

Men argh! Finns det begränsningar för hur många bilder man kan lägga in i ett inlägg för jag kunde verkligen inte lägga in bilden nedan som tillhör det tidigare inlägget!
Nu blev det lite oordning bland sidorna men det är ju inget direkt kronologiskt så det spelar ju ingen roll! :-)

Jag lägger upp en bättre bild på en sida jag lagt upp tidigare. Först målade jag hela sidan med gel medium och i detta fallet använde jag alltså det som klister. Sedan har jag använt omslagspapper till choklad, slätat ut det och klistrat på sidan. Man kan fortfarande känna chokladdoften! Bra med en bok som involverar både känsel, syn och doft va! :-)

Eftersom jag inte ville ha det för glansigt målade jag på lite gesso och sedan kladdade jag på med lite olika bruna färger, mest distresser. Jag stansade ut lite snurklor i mörk guldfärg och fäste. På höger sida har jag skurit ut en niche. Man limmar ihop så många sidor man behöver för tjockleken på det du vill ha i nichen. Rita upp hur stor öppning du vill ha, leta upp stållinjal och en bra kniv. I det här fallet hade jag ingen bra kniv men som tur var så kunde jag låna en (tack Lotta!) Nota bene, jag måste köpa bra skalpell!

Korset har jag gjort genom att böja till aluminiumtråd i formen jag ville ha. Sedan har jag använt tunnare tråd som jag trädd på pärlor på och virat det runt korset. Det är sedan fastlimmat med gel medium. Det har en strykande åtgång här så jag har varit och köpt en STOR burk gel medium som jag hoppas skall vara ett tag!

Jag var lite osäker på vilken text jag ville ha och sedan hade jag ingen bra penna som fäste på chokladpappret. Men på hjälpsamma Drewex fick jag hjälp att hitta en, den duktiga expediten verkade inte ens tycka det var konstigt användningsområde :-)

Men nu när jag har en bra penna vet jag inte vad jag skall skriva...jag kanske inte skall skriva något på detta uppslag. Får se vad boken vill, det brukar ju ge sig.

Inga kommentarer: