tisdag 18 mars 2008

Frågor från Elin!

Elin bad mig svara på dessa frågor om mitt pysslande.

1. Gör du kort eller scrappar?
Jag är kortmakare men jag har fuskat någon gång med scrapp.

2. Favoritfärg som du gärna använder?
Jag älskar olika jordfärger men jag är även en lila/orange typ av flicka.

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Jag har tidigare beklagat mig över att jag inte använder band så mycket som jag vill. Jag använder faktiskt ganska mycket band på mina kort men jag skulle vilja använda det mer. Jag vet inte om stickles går under dekorationer, jo, jag kallar det för deko. Blingbling brukar jag också kasta på lite då och då.

4. Vilket är ditt bästa köp?
Jag har beställt och väntar på en melting pot. När jag fått hem och provat den hoppas jag att jag säger att den är det bästa köpet!
Jag fick en Cuttlebug när jag fyllde år, den tillhör nog den absoluta toppen. Stämplar från Stamp Fransisco är också favoriter.

5. Finns det något du ångrar att du köpt?
Jag har provat Fiskars torrembossingmallar och det var inte riktigt min grej.

6. Vad för motiv scrappar / stämplar du helst?
Just nu är jag inne i en period åt collagehållet. Inte så sött utan lite mer attityd.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa?
Jag prenumererar på Ett trykk, fantastisk tidning. Jag skulle gärna vilja ha tag i fler tidningar och böcker som handlar om att göra egna bakgrunder samt om collage.

8. Favoritpysselblogg du brukar besöka?
Oj, det finns så många jag brukar titta in och hälsa på hos.
Jag kollar i vissa bloggar för jag är fascinerad av deras färgläggning, hos andra kan jag samla inspiration om bakgrunder, olika tekniker, upplägg av kort, alternativ användning av olika grejer med mera. Ingen nämnd och ingen glömd!

9. Vad/vem inspireras du av?
Form/färg/struktur generellt, det finns ju överallt! :-)

10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för. Vad skulle du köpa då?
Fler stämpeldynor såklart! Och det börjar nog bli dags att hitta bra förvaring för alla olika dynor, börjar bli lite rörigt *förvaringsnörd*.

2 kommentarer:

Elina sa...

Tack för svaren!

Anonym sa...

Kul att läsa.