fredag 13 april 2012

StampARTic, corrugated cardboard (wellpapp)

På StampARTic denna gången skulle vi använda oss av wellpapp. Jag som älskar återvinning gillar givetvis denna utmaning lite extra!

Bakgrund: Bakgrunden är distress och pearl ex sprejad och sedan stämplad med vit akrylfärg. Wellpappen är målat med akrylfärg, sedan har jag värmt oljekrita så det blir rinnande och skvätt droppar på. Till sist har jag duttat på rub n buff.

Background: The pink background is sprayed with distress and pearl ex and stamped with white acrylic paint. The corrugated cardboard is painted with acrylic paint. I have heated an oil crayon and flicked to get droplets on the paper. Finished off with some rub n buff. 

Stämpel: Från min egen textplatta - du vet väl om att du är värdefull. Stämplat i fimolera. Efter bakning har jag målat med akrylfärg och duttat på rub n buff. 

Stamp: Text stamp from my own text sheet stamped in fimo clay. After baking it was painted with acrylic paint with a rub n buff finish.

Dekorationer: Kronan är gjord med en brad som förlaga. Jag gjorde en silikonform av den och tryckte i fimolera, brände och målade på samma sätt som textplattan. Upphettad tyll och fantasy fiber under texten samt halvpärlor.

Decorations: The crown was made from a brad. I made a silicone mould out of it and pushed some fimo clay into it, baked it and painted the same way as the text plate. Heated tulle and fantasy fiber underneath and half beads as decoration.

Övrigt: Ramen är ett halsband som gått sönder. Fäst med smältlim och duttat med rub n buff.

Other: The border is a necklace that was broken. I've glued it with hot glue and rubbed rub n buff on it.


1 kommentar:

Angelica sa...

Vansinnigt läckert!!
Blir inte klok på hur "textplattan" är gjord....men den är i alla fall supersnygg!!
Ha det gott!