måndag 26 mars 2012

Födelesedagskort

Ett födelsedags till en god vän som älskar gult. Och han har rätt, det är en väldigt vacker färg.

Bakgrund: Bakgrunden är ett serendipitypapper - dvs, något som bara råkade bli. Jag hade färgat tråd och för att få ut lite av färgen tryckte jag det mot ett papper. Det blev snyggt så jag fortsatte! Många av de ark jag använder som bakgrund är hoppsan, hejsan skapat.

Background: Serendipity paper. I was coloring thread and I wanted to get some colour off so I pressed the thread against a paper. When I saw how it turned out I did it even more. I liked the effect. Many of the papers I use in my work is created with the oops-technique.

Stämpel: Texten kring kanten, det stora M:et samt bokstäverna kommer från Ma Vinci's Reliquary som har massa läckra alfabet.

Stamp: The text around the border, the letter M and the numbers 50 comes from Ma Vinci's Reliquary.

Dekoration: Spets, pärlor på tråd, krympplast.

Decoration: Lace, beads on thread, shrink plastic.

Övrigt: Jag har gjort en silikonform av en fågelcharm och sedan har jag gjutit fåglarna i lera, målat dem och penslat på pearl ex.

Other: I made a siliconform out of a bird charm. I made the birds in clay, painted them and brushed on pearl ex.

Inga kommentarer: