onsdag 5 oktober 2011

Mitt andra steampunkkort

Mitt andra steampunkkort.

My second steampunk card.

Bakgrund: Bakgrunden är egentligen ett underlagspapper som jag haft som skydd när jag arbetat med andra papper. Limmade på bitar från gammal boksida och strök på metallisk rubon.

Background: My background is really a protective sheet that I continued working on. Glued on pieces from an old book page and added metallic rubon.

Stämplar: Mannen, kugghjulet, ansiktet (där enbart ögat syns i nyckelhålet) och saxen kommer alla från Scroll's work. Jag har stämplat på krympplast och värmt och de tre stämplarna, ett set med tre kontorsstämplar, samma kugghjul och en glödlampa kommer även dem från Scroll's work.

Stamps: All of the stamps comes from Scroll's work. Pieces stamped on shrink plastic and shrunk.

Dekos: En gammal platta med nyckelhål har jag distressat och embossat. Jag har använt en typ av öljetter där jag inte vet det tänkta användningsområdet men jag låter inte det hindra mig. Vingar, wire, kedja, klädetikett och charms. Jag har sytt på kortet samt påfört sepia accent på vingarna. Jag har gjort hål med BIA mackapären och trätt i spiraler som jag hängt krympplastbitarna på.

Deco: I've distressed and embossed the old keyhole. Eyelets, wings, wire, chain, and charms was added. Machine sewing and sepia accent on the wings. I punched holew with the BIA and put in some spirals that the shrink plastic pieces hangs from.

1 kommentar:

Susanne sa...

Så himla coolt... jätteläckert!!!

Kramizar Susanne