torsdag 16 december 2010

Ann's altered book, sida 1

Jag har arbetat med en ny altered book som jag har givit bort i present. Jag fick lite tidsbrist eftersom jag skulle träffa henne tidigare än beräknat så huj, vad jag har slitit! Men bra blev det, nöjd blev jag och glad blev hon!! Boken handlar om våra samtal och jag gör en likadan till mig själv.

Jag har stansat ut tags från krympplast, stämplat och embossat samtidigt som jag krympt dem och fäst i floss. Med limpistolen gjorde jag en ram och penslade sedan på pearl ex i guld.


Grundat med gesso. Med gel medium limmade jag fast bitar från chokladpapper. Målade över med gesso igen, DTP med olika dynor. Grenen är en sizzix die och jag har embossat den med moonglow EP. Även ramen på vänstra sidan samt kvinnan är embossat med samma pulver.

Stämplar: Pilen kommer ifrån Holtz, har stämplat den två gånger på varandra åt olika håll för att få dubbelriktad pil. Kvinnan kommer ifrån Paperbag studios.


Inga kommentarer: