tisdag 9 november 2010

StampARTic mica julkort 3

När blev lila en julfärg? För detta är mitt tredje lila julkort så tydligen tycker jag att lila representerar jul för mig. Fast egentligen tycker jag att man kan ha vilka färger som helst till jul med rätt accessoarer!

When did purple become a christmas colour? This is my third purple christmas card! Apparently it can be christmas for me! :-)

Bakgrund: Svart ark har sprejats med stärkelsespray, sedan har jag dabbat över olika pearl ex färger. Jag har sprejat lite extra stärkelse och låtit det torka UTOMHUS. Det luktar ganska mycket så nästa gång för jag spreja utomhus också! På kanterna har jag strukit på gel medium, låtit torka och målat med först Lumiere och sedan penslat på pearl ex. Motivpappret är glossy papper som jag har brayat (stämpelfärg) och distressat med mascaraborste (akrylfärg).

Background: I've sprayed black paper with starch spray and dabbed on different colours of pearl ex. I sprayed on some extra starch and then I let it dry outside. I probably should have sprayed it outside as well, it smells a lot! I've put gel medium on the edges, let it dry and painted Lumiere and brushed pearl ex on. The paper the motif is stamped on is glossy paper that I have brayered and distressed with acrylic paint with a mascara brush.

Stämpel: OnyxXpressions.

Dekoration: Jag har smält samman olika färger av fantasy film och sedan stansat ut i det pappret med Cuttlebug. Lite svårt var det att komma genom för det blev lite tjockt.

Decoration: I've fused different colours of fantasy film and punched out the border in my Cuttlebug. It got a little too thick and it was a bit tricky to punch through it!

Inga kommentarer: