torsdag 4 november 2010

Papermaze - mitt första bidrag

De andra flickorna i teamet har mer den vanliga söta stilen så jag var nästan lite nervös för att posta detta bidrag. Min stil är inte...söt!

This is my first work for Papermaze. I was a bit nervous to post it since my style is so different. My cards aren't cute!

Bakgrund: Det röda är gjort med piñata alco ink på glossy papper. Mattan längst bak är godispapper (Ferrero Rocher - mums!) som jag alco inkat och distressat. Det röda "pappret" är något slags fibertygaktigt, inte filt utan något tunt. Jag vet faktiskt inte vad det kallas!

Background: The red paper is glossy and piñata alco ink. The paper at the back is candy wrapping that I've taped onto paper, alco inked and distressed. I don't know what to call the red "paper". It's some kind of fabric, however not felt. This is thinner than that.

Stämpel: Rudolf text från Papermaze.

Dekoration: Den söta ugglan är även den från Papermaze. Pärlorna är gjorda i UTEE. Kvisten är utstansad Sizzix, jag är så glad för den! Infärgat bandage och pärlfloss.

Decoration: The cute owl is also from Papermaze. I've done the beads in UTEE. The twig is from Sizzix.

Övrigt: Bandage sprejad med blandning av distress och pearl ex. Pärlflossen är målad med promarker för att få den rätta härliga julröda färgen.

Other: I've sprayed the bandage with a mix of distress and pearl ex. The floss is painted with a promarker pen.

4 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Inte behöver du vara nervös, det är så kul att vi har så olika stilar! Jag blir inspirerad.
kram Annika

Monica =) sa...

Hej där!!

Gillar ditt kort =)

Jag tänker att de ville ha dej i DT-teamet just för att du gör annorlunda grejer!! Sååå kul att se en ny användning av motiven, det inspirerar!!!
(fast än har jag inte provat själv...är lite trögstartad =)

Kram, Monica

netha sa...

Men det är ju det som gör det så roligt, att man kan se vad man mer kan göra med en stämpel, det blir för ensidigt att bara ha en typ.
Jag ser fram emot dina alster med spänning, det börjar killa i färgtarmen på mig. .-)

Sara-SaGam sa...

Vad roligt att få se PM:s stämplar i din tolkning!