fredag 22 oktober 2010

StampARTic - Stoff Import

Tar de aldrig slut? Jo, för denna gången är det slut. Fyra kort blev det till Stoff Import men så var det ett riktigt inspirerande paket också.

Bakgrund: Det svarta pappret är stämplat med versamark och sedan penslad med pearl ex i silver. Jag har använt en stencil med prickar och kladdat på akrylfärg, när det var torrt penslade jag på pearl ex. Det gröna pappret bakom motivet är distressat och det grönblå bakom det (scallop) är målat med ecoline och twinklings.

Stämplar: Pojken kommer från Paperartsy, textstämpeln är från min egen stämpelplatta. Jag har tagit överblivet gummi när jag klippt rent stämplar och satt ihop till en mosaikstämpeln. Den är stämplad med versamark och sedan embossad i clear. Efter det tog jag en svart dyna och drog över pappret.

Dekorationer: rund mica, tjusig swirl som jag målade med guldkrylon, berlock som jag också målat med guldkrylonpenna och sedan fäst en halvpärla.

Inga kommentarer: