onsdag 20 oktober 2010

StampARTic - Stoff Import

Ytterligare kort från Stoff Imports härliga paket.

Bakgrunden är vit, ser inte riktigt ut så på bilden ser jag.

Bakgrund: Material limmat på cardstock, målat med gesso. Det svarta är tjock massa av gesso på cardstock för att få struktur. När det torkat målade jag först med svart akrylfärg och sedan målade jag highlights med guldfärg. Nu har jag inhandlat svart gesso som jag skall prova nästa gång.

Background: I've glued lace, punchinella, flowers, stuff on cardstock and painted it with gesso. Also the black paper is made of gesso, a thick coat to get structure. Since I have white gesso and wanted it black, I waited until it had dried and painted it with black acrylic paint and then made some highligths with gold. Next time I'll try black gesso.

Stämplar: Paperartsy, textstämpel från min egen platta.

Dekoration: Fotomattor och brad kantade med bladguld, swirlsen målad med krylonpenna.

Decoration: The gold paper is made with gold leaf, as well as the brad. I painted the swirls with a krylon pen.

Övrigt: Koppartråd från en slaktad kabel.

Other: The copper wire is from an old keyboard.

Inga kommentarer: