torsdag 7 oktober 2010

StampARTic - Halloween, kort 2

Att man glömmer så fort! Jag får ta fram kortet för att se hur jag har gjort det!

Nu skall vi se...

Bakgrundspapper: längst bak notpapper som är sprejat med distress ink + pearl ex. Det orangea pappret har först blivit wrinkle free distressad och efter stämplingen var färdig sprejade jag på lite extra orange distress ink + pearl ex på kanterna.

Background: The paper at the back is music sheet that is sprayed with distress ink and pearl ex. The orange paper is first wrinkle free distressed and after the stamping I sprayed on some extra orange distress on the edges.

Stämplar: Huvudmotiv från Paperbag studio's, alfabet från Ma Vinci's Reliquary, splatstämplar från Recollections. Fågeln är Tim Holtz. Ingen korp dock.

Stamps: The main motif comes from Paperbag studio's, the alphabet is from Ma Vinci's Reliquary, the splat stamps are from Recollection and the bird from Tim Holtz (not a raven though!)

Övrigt: Ansiktet är gjutet i silikonform av friendly plastic.

Other: The face is casted in friendly plastic in a silicon mould.

1 kommentar:

Sara-SaGam sa...

Det är inte konstigt om inte du kommer ihåg alltid hur du gjort dina kort. Du gör ju så mycket och jag gissar att du testar dig fram ganska mycket och så blir det bra till slut:-)
Och du. 78 EP slår jag inte, men sjukt - nää!