tisdag 21 september 2010

Utmaning - rubberstampchat

Det har väl inte undgått någon att jag gillar utmaningar. Här är en skissutmaning från rubberstampchat som jag tidigare vunnit 3 gånger av 3 deltagna och är så stolt över.

Bakgrund: Det allra bakersta pappret som knappt syns är gjort med akrylfärger och sedan stämplad med prickar. Det skimriga pappret är jag inte helt säker på hur jag har gjort tyvärr eftersom jag gillar det! Det ser ut som att jag har målat först med någon vattenfärg och sedan med twinklings eller något annat skimrande. Pappret som motivet är stämplat på är gjort med distresser som jag har svampat. Jag har stämplat med en färg, sedan har jag använt en annan stämpel och stämplat med vatten för att ta bort lite färg, läcker effekt!

Stämplar: Paraplyman från Tim Holtz, stjärnan har jag nog uppskrivet var den kommer ifrån men kommer inte ihåg på rak arm, får kolla. De två bakgrundsstämplarna, prickar och streck kommer ifrån CHF. Textstämpeln är från mitt eget ark.

Deko: Svampat runt en mask. Band och smyckesdelar.

Background: The paper at the back that you can hardly see is made with acrylic paint and stamped with dots. I'm not exactly sure how I made the shimmery paper unfortunately because I like it. It looks as if I first painted with some water colour and when dry painted with H20 twinklings. The paper I've stamped on is made with distress and blending tool. I've stamped with one colour and then stamped with another stamp with just water to remove some of the colour.

Stamps: The umbrella man is from Tim Holtz. The star, I don't know...The two background stamps are from CHF. The text is in Swedish and my own.

Inga kommentarer: