torsdag 16 september 2010

StampARTic - washi tape

Det var rackarns roligt att pyssla med washi tape, jag skulle vilja ha massor fler färger!

This was the first time I tried Japanese washi tape and it was so much fun!

Bakgrunden är gjord med tejp som ser ut som ett måttband. Jag klistrade på det lite här och där, sedan duttade jag med gesso samt kopparfärg.

Stämpeln kommer ifrån Octoberstamps tror jag och är gjord med en blandning av acetate and tissue (med golvvax) samt färgläggning med pearl ex. Bokstäverna är snapstamps.

Washi tape: jag har rivit av remsor i färgerna oliv, brun och guld och tejpat på bakgrunden. Sedan har jag färgat in kanterna med svamp. Dessutom är motivet kantat med guldig tejp.

Dekos: ståltråd i kopparfärg virat för korkskruvslockar som jag fäst bakom en brad. Kära Åsa fyllde 45, ser ni plutten över siffran?

Background: The background is made with a tape that looks as tape measure. I've glued it on the paper and dabbed on some gesso and acrylic colour in copper .

Stamp: the stamp is from Octoberstamps and it's a mixture between acetate and tissue (with floor wax) and colouring with pearl ex. I've stamped grattis which means congratulations with snapstamps.

Washi tape: I've ripped strips in olive, brown and gold and taped it on the background. The motive is lined with gold washi tape.

Deco: Wire in copper attached with a brad. My dear friend Åsa turned 45, can you see the acrylic dot over the number?

1 kommentar:

Ingrid - Inola sa...

Vilket häftigt kort - och så fiffigt att markera siffran 45 så som du gjort!