torsdag 7 januari 2010

Julkort av restpapper

Bakgrundspappret har jag gjort med distressdynor som jag duttat på teflonduk, sprayat lite vatten på och lagt ner mitt papper. Jag vet inte vet den tekniken kallas för men jag gillar resultatet. Jag har stansat ut olika former av restpapper jag hade och limmat på.

Jag har stansat ut retroblomman i olika storlekar av gammal boksida och sedan har jag doppat dem i bivax, det gör att de blir vackert genomskinliga och ser lite gamla ut.

Bladen är duschade med Pearl Ex. Hjärtat har jag stansat ut i kartong, målat med Lumiere och sedan doppat i UTEE några gånger, sista lagret har jag strösslat på lite olika embossingpulver. Det skimrar så fint så.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Oj vad mycket fint! Jag hade missat att du uppdaterat så mycket på sistone. Kul att du gillade trädstämplarna:) Kram

Inger sa...

Jag är väldigt förtjust i trädstämplarna!
Tack och kram!