lördag 12 december 2009

Beställningskort

Å ena sidan är det jätteroligt att få beställningar på kort. Å andra sidan blir jag så himla jättenervös för även om jag får direktiv tolkar man ju det på olika sätt. Men beställaren blev väldigt nöjd med detta kort till min stora lättnad!

Men oj! Det är inte förrän nu som jag ser att jag inte har använt dekorerat papper alls! Vilket ovanligt kort för att vara mig!

Jag har skurit ut en öppning i kortstommen med Shapecutter. Stjärnorna är utstansade med snöflingedien från Cuttlebug, det tog lite tid att stansa ut 50 stjärnor men jag blev nöjd. Fågeln är från Tim Holtz och jag har blivit väldigt förtjust i den, jag tycks använda den på typ varannat kort eller något! Blomman är från Prima. Jag har stämplat och embossat på kortstommen. Alfabetet är något av Cuttlebugs och utstansad i kartong där jag limmat på en gammal boksida och sedan fört på 3-d lack. Bården är gjord med Martha Stewarts doily punch.


Inga kommentarer: