söndag 1 mars 2009

Kort till krympplastutmaning

Det var krympplastutmaning på en blogg häromveckan och jag tog fram mina olikfärgade ark med krympande plast. Jag provade flera olika versioner men jag blev verkligen inte nöjd! Jag har visserligen inte jobbat så mycket med krympplast och kanske inte kan förvänta mig att det blir bra direkt men det kunde väl bli någorlunda! Den andra grejen som jag provade hade nog blivit riktigt bra om inte plasteländet hade gått sönder, argh!

Denna sorgliga krympplastbit blev liggandes någon vecka innan jag förbarmade mig över den. Jag tycker inte om att slänga saker, jag ser det som utmaning att använda det ändå!

Jag har målat med Lumierefärger och gjort hål. Sedan trädde jag ståltråd genom hålen med pärlor på. Vad kallas sådana här kort, spin? Nej, det är väl när det rör sig förresten...Hmmm...
Nåväl, en öppning skars ut och jag fäste hänget däremellan.
Bakgrundspapper är gjort med gesso och distress inks.
Har använt mina övergivna (eller egentligen inte övergivna för jag har aldrig riktigt börjat använda dem!) promarkerpennor och färglagt dels bladen och dels den lila blomman för jag hade ingen som passade i färg.
Stämpel är snapstamps, det var väl för väl att jag fick med någon stämpel i alla fall! :-)


Inga kommentarer: