måndag 16 mars 2009

Art creations Friday

Bilden är från Art creations Friday. Jag tyckte om den och gjorde flera kort men som vanligt hann jag inte fota och lägga ut den för utmaningen.

Bakgrundspappret är gjort genom att svampa distresser.
Motivpappret har jag först gjort distressed gesso teknik på. Stämpeln som användes kommer från Frantic Stamper. Sedan har jag gjort en gel medium transfer med bilden från Art creations Friday. På det har jag fört på gel medium genom en schablon.
Dekoration: nålen är gjord i UTEE, den orange blomman är färglagd med promarkers för att få rätt färg, metallblomman är utstansad, embossad och fått lite fin maroon på sig (fluid chalk). Vingarna är utstansade och jag har duttat på fluid chalk i samma färg som metallblomman.


1 kommentar:

vintage wil sa...

Beautiful artwork!!!