torsdag 12 februari 2009

Kort med äggskalsteknik

Jag har noterat att antingen gör jag kort i jordiga toner eller så blir det i knallfärger! Jag får försöka utmana mig att göra något däremellan också!
Detta kort kom till eftersom jag ville prova att dekorera med äggskal. Jag tyckte det lät konstigt första gången jag läste om det men efter att jag sett en tavelram dekorerad med det var jag tvungen att prova!

Stämpel från Crafty Individuals, brayad bakgrund med Dee Gruenigs blending box.
Äggskalen fick först ett bad i ättika för att lättare dra bort hinnan som är i ägget, låter man det vara kvar kan det tydligen börja lukta illa och det vill jag ju inte! Skalen färgade jag sedan i en egenblandad colorwash och fäst med dubbelhäftande tejp.
Bakgrundsstämpel från Cornish Heritage farm.
Snurklorna på det orange pappret är gjorda med stencil, gel medium och målat med Lumiere.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad snyggt kortet blev!

Ingrid sa...

Tolle Farben!