måndag 26 januari 2009

Utställda alster - kort

Jag har en utställning!
På min sambos jobb finns ett vitrinskåp som används till konstföremål inför konstlotteriet. Mellan dessa utlottnignar händer det att den står tom och jag fick tillstånd att ställa ut.

Valentinkort
Inspiration från Snuppelines otroliga kort!
Bakgrundspapper: grundat med metallisk akrylfärg utsmetat med kreditkort. Sedan påfört olika färger alco ink.
Övrigt papper: vellum
Hjärta i papperslera, form från Panduro, målat med olika färger av Lumiere.
Stämpel från mitt eget stämpelark.
Dekoration: pärlor


Bakgrundspapper: sprayat Lumiere i olika färger
Övrigt papper: blad från gammal bok, distressat samt vellum.
Stämplar: motiv från Crafty Individuals, text från mitt eget stämpelark.
Dekorationer: snäckskalshänge, pärlor på wire, brads, spets.
Övrig information: huvudmotivet är täckt med dubbelhäftande tejp och sedan med små pärlor.


Orange kort
Bakgrundspapper: gjort med olika akrylfärger samt gesso.
Stämplar: Penny Blacks brushstroke, text från mitt eget stämpelark. Stämpel handgjord genom att stansa ut diamonds från quickutz i dekorgummi.
Dekorationer: organza, pärlor, ståltråd, brad.


Ärgat kort
Bakgrundspapper: akrylfärger utsmetad med kreditkort, svart, grönt, koppar.
Övrigt papper: OH-papper
Stämplar: motivstämpel från Crafty Individuals, text från mitt eget stämpelark. Bakgrundsstämpel från Cornish Heritage farm. Pandurostämpel på OH-pappret (de två sista syns knappt på bilden).
Övrig information: "pappret" som motivet är stämplat på är fantasy film som jag fäst till cardstock och sedan värmt på med värmefönen, det ändrar då färg, riktigt läckert blir det!
Dekoration: Punchinella, snurrad ståltråd med pärlor på, garn, småpärlor.


Goth
Bakgrundspapper: aluminiumfolie fäst på dubbelhäftande tejp och sedan på papper.
Utstansat från Provocraft i tjock kartong. Fäste pappret på och drog med verktyg runt bokstäverna för att få en skarp kant. Målat med svart akrylfärg och sedan avtorkat en smula, duttat på lila färg.
Dekoration: pärla samt brads (demolerade med kötthammare)


Diamondkort
Bakgrundspapper: marmorerat och sprayat med guldig Pearl Ex.
Övrigt papper: wellpapp, distressat notpapper. Pappret som motivet är stämplat på är svampat med stazon.
Utstansat: diamonds, löv samt cookie cutter (blomma?) från quickutz.
Stämplar: blomma från OnyxXpressions, text från mitt eget stämpelark.
Dekorationer: fantasy fiber och organza, plastpluttar och blomgrejs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart vännen!!

Anonym sa...

Så kul med utställning! Nu ska du se att det trillar in önskemål om att köpa, så du får sätta röda prickar vid det som är sålt... Och beställningar kommer in!