torsdag 14 augusti 2008

UTEE:ande

Jag har länge tänkt jag skulle köpa fina nålar som jag kan dekorera korten med. Jag vet inte vad de kallas och jag har således inte kunnat söka på dem. Idag gjorde jag egna.

Detta använde jag!
  • Hattpinnar
  • värmetålig dubbelhäftande tejp
  • småpärlor utan hål
  • Angelina fibers
  • Fashion flakes
  • genomskinlig UTEE
  • smältpotta (melting pot)

Jag har "gjort" en egen tidy tray då jag blev så irriterad på småpärlornas framfärd över skrivbordet. En vanlig glasslåda har jag skurit bort det mesta av sidorna, har kvar ca 3 cm. Det ena hörnet har jag tryckt till så det är en liten vikning. Det gör att det blir lättare att hälla tillbaka pärlor od.

I min tidy tray hällde jag pärlor och övrigt jag tänkte använda till mina pärlnålar. Jag tog den dubbelhäftande tejpen och fäste det jag ville ha på ena sidan. Den andra sidan dras av och tejpen fästes med pärlorna utåt på hattnålen. Sedan är det bara att doppa och dra i smältpottan.

Såhär blev resultatet!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert Inger! Och ett stort grattis i efterskott!!!!

Ps Kika in i min blogg!
kram

Anonym sa...

Titta inom min blogg! :D

Och urläckert som jag har sagt tidigare!

Susanne sa...

Hoppas att allt är bra med dig. Du har en award att hämta i min blogg.
KRAM